VISSZA A HÍREKHEZ

Interjú az európai CTO-val

november 18, 2022

Kérlek mutasd be magad, az ICF melyik irodájában, milyen pozícióban és mióta dolgozol a cégcsoportban?

Tóth Ádám vagyok, ügyvezetőként illetve IT Director-ként vezetem az ICF budapesti irodáját.


Mik voltak az eddigi szakmai múltadnak a főbb állomásai?

Villamosmérnökként végeztem a Budapesti Műszaki Egyetemen - már az egyetemi évek alatt is webfejlesztéssel foglalkoztam, és dolgoztam többek között a Nokiának, a Duna TV-nek és a Malévnak.

Ezt követően kerültem a Jasmin Media Group-hoz (későbbi Docler Holding), ahol fejlesztőként, majd vezető fejlesztőként a fizetési rendszer fejlesztése és üzemeltetése volt a feladatom. Később a DuoDecad board tagja voltam (ekkor már a Docler Holding részeként). Szintén a Docleres évek alatt lettem az egyik ügyvezetője, illetve IT vezetője az Escalion Hungary Kft-nek, amely szintén online fizetési rendszerek fejlesztésével foglalkozott.

A Docler Holdingos karriert követően saját céget alapítottam, és jellemzően egyedi projektek fejlesztésével foglalkoztam, ezek között volt Forex alapú befektetői rendszer, szállásfoglaló portál, több hírportál, iroda- és raktárkereső portálrendszer, autós közösségi portál és e-commerce platform - csak hogy a nagyobb projekteket említsem.   


Milyen képességeidre van leginkább büszke, mint szakember és mint vezető?

Kitartás; vágy a világ működésének megértésére; empátia.


Hogyan kerültél kapcsolatba az ICF-el, hogy alakult ki az együttműködésetek?

Czéró Lászlóval a Docler Holdingnál kollégák voltunk, ő keresett meg engem nem sokkal azután, hogy csatlakozott az ICF-hez. Ezt követően ismertem meg Sky-t is, és az egyik ilyen hármas találkozó alkalmával fektettük le a közös munka alapjait. A többi már történelem :)

Az ICF Tech Hungary 2019-es megnyitása óta miket tartasz a legnagyobb változásoknak?

Létrehozni egy külföldi leányvállalatot egy nehéz, de érdekes kihívásokat jelentő vállalkozás. A legjelentősebb változás, hogy sikerült túljutni a kezdeti nehézségeken, és sikerült mind kulturálisan, mind munkamódszereket tekintve jól integrálódnunk a seattle-i munkatársakkal. Manapság már nem igazán tartjuk nyilván a mindennapokban, hogy mely csapatok vannak amerikában vagy budapesten - egy nagy csapat vagyunk!


Szerinted minek köszönheti a cég, hogy ilyen rövid idő alatt egy ekkora, kiemelkedően jó szakemberi gárda állt össze?

Az érdekes projektek, illetve a nemzetközi struktúra sok embert vonzott és vonz.


Mik a legfontosabb iránymutatók a számodra, amik mentén a helyi csapatnak a munkáját szervezed?

Magas szakmai színvonal, korrekt emberi kapcsolatok, transzparencia.


Nemrég elégedettségi felmérést készített a cég, amin nagyon jó értékeléseket kapott a menedzsment. Ezt minek tudod be elsősorban?

A legtöbb és legnagyobb átütőerejű innovációk menedzsment és HR fronton egyértelműen az Egyesült Államokból érkeztek az elmúlt évtizedekben - ezen belül is szélsebesen fejlődő tech szektor pionírként állt a legtöbb ilyen innováció mögött. Az ICF jellemzően ezen innovációkra építi saját menedzsment módszereit, melyek alapvetően úgy vélem összességében megteremtik azt a környezetet, amiben egy tech szakember manapság jól érzi magát: "flat" struktúra, transzparens kommunikáció, meritokrácia, minőségre való törekvés. Kerüljük a mikromenedzsmentet; kollégáink knowledge-workerek, munkaidejük nagy részében problémákat oldanak meg, okosak, agilisek - tudnak felelősségteljes, önálló döntéseket hozni, és a cég a mindennapokban erősen épít is erre.


Az ICF Tech Hungary elsősorban számlázási, kifizetési és live streaming rendszerek fejlesztésével foglalkozik. Mit tartasz a legizgalmasabb szakmai kihívásnak, amin a csapatok jelenleg az irodában dolgoznak?

Másokhoz hasonlóan mi is aktívan vizsgáljuk a gépi tanulás / mesterséges intelligencia alkalmazhatóságát szinte valamennyi projektünkben. Emellett ez egy hatalmas infrastruktúra, amely több millió látogatót szolgál ki a nap 24 órájában - mindenhez ezt szem előtt tartva kell hozzányúlni, ami önmagában is érdekes kihívás!


A pandémia minden cégvezetőt kihívások elé állított. A budapesti irodában mi a ti megközelítésetek ezeknek a változásoknak a kezelésére?

Szerencsére a cég már a pandémia előtt is kísérletezett a rugalmas munkabeosztással, így amikor elkezdődtek a lezárások, egyszerűen csak egy lépéssel nagyobbat kellett lépnünk ezen az úton, és egyik napról a másikra a remote work lett a "default". A szocializáció "pótlása" már nagyobb kihívás volt, erre igyekeztünk online eseményekkel (pl. póker party, társasjáték) reagálni.


Az ICF remek évet fog zárni 2022-ben, mit látsz a magyarországi cég legnagyobb kihívásának idénre?

Duplájára szeretnénk növelni a fejlesztői kapacitásunkat, ezzek az ICF Tech Hungary az egyik legnagyobb IT foglalkoztató lenne az országban. Egy ilyen mértékű bővülés jelentős kihívások elé állítja a teljes céges struktúrát, nem fogunk unatkozni!


Mit javasolnál egy kezdő vagy még kevés tapasztalattal rendelkező fejlesztőnek, aki most gondolkodik a következő karrier lépésén?

Minél előbb el kell kezdeni dolgozni: valós problémákon, lehetőség szerint csapatban; tapasztalatot kell szerezni. Emellett folyamatosan követni kell, hogy merre haladnak az adott technológiák, mik a trendek, és folyamatosan fel kell zárkózni.

Mostanában trend lett megkérdőjelezni a felsőoktatás létjogosultságát az IT-ban - amivel én eddig sem, és most sem értek egyet. Szerintem továbbra is a legjobb belépő erre a területre egy legalább B.Sc diploma megszerzése egy magasz színvonalú felsőoktatási intézményben, ahol nem csak a szakmai tudást, hanem a mérnöki szemléletet is segítenek elsajátítani.

További Hírek

Q4 Kickoff élőben Budapestről

A cégcsoport életében már hagyománynak számító negyedévnyitó prezentációnak idén először a budapesti csapat adott otthont, a program az elegáns Várkert Bazárba…

BŐVEBBEN

Az ICF hibrid munkamodellje

Miközben csapataink ismét szívesen dolgoztak közvetlenül együtt, fontos volt számunkra, hogy olyan munkamódszert alkalmazzunk, amely a helyi törvények betartás…

BŐVEBBEN
footer-icf

Lépj kapcsolatba
velünk!

Kattints ide, ha kapcsolatba szeretnél lépni 24/7-ben működő ügyfélszolgálatunkkal